Information med anledning av Coronaviruset, Covid-19

Vi har öppet som vanligt

Vi på Aros Auto håller öppet som vanligt på våra anläggningar. Lokala avvikelser mot ordinarie öppettider på anläggningarna kan förekomma. Skulle öppettiderna ändras kommuniceras det via vår webbplats och våra sociala medier.
För att besöket ska kännas så tryggt som möjligt för dig vill vi informera om hur vi arbetar i vår verksamhet för att minska smittspridningen i samhället samt vilka försiktighetsåtgärder som vi vidtar.

Vi anpassar oss för att öka tryggheten för dig

Oavsett om du ska provköra en ny bil eller om du behöver hjälp med däckskifte, leverans av bil, service eller reparation kan detta bland annat ske utan att du kommer in på anläggningen, kontakta oss gärna så kan vi diskutera en lösning för dina behov. Vi erbjuder även personer som befinner sig i någon av riskgrupperna hjälp med hämtning och lämning.

Det här gör vi för att förhindra smittspridning

Vi har skapat en rad rutiner för att förhindra smittspridning, vi har skärpt våra städrutiner vilket bland annat innebär att alla ytor torkas av varje dag och vi använder desinfekterande medel.

För att skydda din bil när den är på service hos oss använder vi rattskydd, sittskydd och växelspaksskydd. Ytorna inuti bilen torkas av efter slutfört arbete.

Vi informerar fortlöpande all vår personal om hygienrutiner i enlighet med Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Det innebär bland annat att vi tvättar händerna noggrant och ofta, att medarbetare som känner sig sjuka stannar hemma. Vi hälsar inte heller på våra kunder med handslag i enlighet med myndigheternas rekommendationer.

Om du känner dig sjuk med förkylnings- eller influensaliknande symptom ber vi dig att boka om ditt besök, syftet är att värna om våra medarbetares, anhörigas och kunders hälsa samt även bidra till begränsad smittspridning i samhället.

Företagets ledningsgrupp följer utvecklingen och rådande rekommendationer från myndigheter för att anpassa vår verksamhet.

Hämtning av bil

Om du ska hämta ut din bil som du har köpt kan vi göra en kort leverans och skippa genomgången av bilen utöver det absolut mest nödvändiga. Frågor kan vi ta via telefon eller mail. När det har lugnat ner sig är du välkommen tillbaka till oss för en mer omfattande genomgång.

Vad händer när däckbytesäsongen är i full gång?

Vi planerar att skifta alla våra kunders däck som vanligt. Även här utgår vi från våra försiktighetsåtgärder samt att vi tänker på hygienen i alla lägen. Lagen säger att vi måste skifta till vinterdäck innan 1 december. Har du dubbdäck kan du skifta från 1 oktober och du får ha dubbdäcken på till 15 april. Vi kommer självklart hjälpa alla kunder med detta.

Viktigt med fortsatt service av din bil

När det gäller service eller reparation av bil behöver vi få in bilen i vår verkstad. Är du sjuk eller i riskgrupp försöker vi hitta en lösning för att få din bil till och från verkstaden. Du kan alltid kontakta oss för att boka om inbokade besök. Det som är viktigt för dig som kund är att ha koll på vad som gäller om man inte utför sin service enligt plan. Det kan eventuellt påverka din garanti eller försäkring på bilen.

Olika betalningsalternativ

Vi vill göra det så enkelt för dig som kund och för våra medarbetare och erbjuder olika betalningsalternativ. Vi har Swish och Zaver som är våra mest använda digitala betalningsalternativ.
Prata med vår personal som hjälper dig med din betalning.

Har du några frågor kan du höra av dig till oss, tveka inte att ringa din närmaste anläggning så hjälper vi dig.

Vi vill att du alltid ska känna dig välkommen hos oss.