Kia – ny logga och slogan

Kia avslöjar en ny logga och slogan under början av 2021.
Nya loggan anger riktningen för varumärkets transformation. Även en ny slogan har tagits fram ”Movement that inspires”

Kia har som mål att ta en ledande position inom framtidens mobilitet och som ett led i att uppnå detta ställer Kia om i stort sett alla delar i företagets verksamhet. Startskottet är en ny logga som innehåller designelementen ”symmetry”, ”rythm” och ”rising”

Loggan syftar till att symbolisera de upplevelser och värderingar Kia erbjuder till kunderna i form av framtida produkter och tjänster. Bilbranschen står inför en transformation samtidigt som vi lever i en föränderlig värld där behoven ständigt är ändras. Kia vill med sin logga visa önskan att inspirera kunder i deras föränderliga mobilitetsbehov.

Den nya logotypen presenterades under en uppvisning med drönare i Incheon, Korea, som kan ses på Kias globala YouTube-kanal https://www.youtube.com/user/kiabuzz

  • Den nya strategin och varumärkets syfte presenteras i sin helhet den 15 januari
    Detaljer om Kias nya varumärkesstrategi, inklusive varumärkets syfte, filosofi samt tillämpning på Kias framtida modellutbud, kommer att kommuniceras vid ett digitalt evenemang, ”New Kia Brand Showcase”, den 15 januari. Eventet kan ses på Kias globala YouTube-kanal.

>> Behind the Scenes för Kias nya logga.