Garantianspråk

Vår serviceverkstad strävar alltid efter att göra det så enkelt det går för våra kunder och för att det ska bli rätt behöver vi så mycket information som möjligt om din bil och de fel du upplever.

Exempelvis:
Är det ett missljud?
När uppstår missljudet?
Är det en funktion som inte fungerar?
Uppstår problemet vid samma tillfälle eller är det sporadiskt?
Varierar problemet beroende på hastighet, temperatur eller väder?

Ju mer vi vet om hur problemet uppträder desto lättare blir det för våra tekniker att hitta orsaken och åtgärda problemet. I vissa fall kan det krävas att en av våra tekniker testkör bilen för att kunna förstå det du upplever eller hör.

 

Att tänka på vid garantianspråk

  • Ha serviceboken tillgänglig för att du ska kunna genomföra ett garantianspråk
  • En underskrift gällande felsökningsavgift krävs vid ett garantianspråk. Felsökningsavgiften tas ut om du inte kan påvisa det problem som du önskar åtgärda eller om problemet/en ej innefattas av garantin.
  • Det problem som du upplever och önskar åtgärda bör gå att visa och demonstrera. De ska även vara permanenta.

 

 

 

Aros Auto Västerås

KIA  SAAB Service

Friledningsgatan 6
721 37 Västerås
Tel  021 - 30 63 00

Aros Auto Enköping

KIA  Subaru  SAAB Service

Gesällgatan 5, box 103
745 22 Enköping
Tel  0171 - 381 20